UPDATES

Heb je succes met je bedrijf? Ben je als verkoper succesvol? Hebben je kinderen succes op school of op hun sportclub? Is je huwelijk een succes? Waarom...
Retail Assists levert op maat gesneden oplossingen voor alle denkbare, retail-gerelateerde managementproblemen. Wij beperken ons niet tot het geven van...
Even voorstellen Victor Bockweg, oprichter en eigenaar Retail Assists Victor is een internationaal georiënteerde, resultaatgerichte en praktijkgevormde...

Winkelformule-ontwikkeling

Retail Assists is expert op het gebied van ontwikkelen en onderhouden van retail-formules en shop-in-shop-concepten. Onze ervaring leert, dat ook bij het aanscherpen of herpositioneren van bestaande concepten het van groot belang blijkt om alle stappen van het ontwikkelingsproces opnieuw te doorlopen.

De creatieve fase. Van alle ideeën, bedacht, bediscussieerd of getekend, worden de uitgangspunten, contouren en doelen duidelijk vastgelegd.

De onderzoeksfase. De vastgelegde hoofdlijnen uit de creatieve fase worden getoetst. Is er voldoende ruimte in de markt, hoe zit het met de uniciteit, wat wordt de juiste positionering, een en ander gevolgd door extern marktonderzoek.

De ontwikkelingsfase. Het bepalen en uitwerken van strategieën, (merk)identiteit, collectieplannen, het winkelconcept, locatiebeleid, de personele invulling en het communicatieplan.

Uitvoeringsfase. De grootste valkuil tijdens de uitvoeringsfase is afwijken van visie en plan. Een strakke projectmatige begeleiding van de bouw, inrichting en styling van de winkel is een vereiste.

Beoordeling- en verankeringfase. Na realisatie van alle plannen uit de ontwikkelingsfase volgt de beoordelingsfase. Na de opening van de nieuwe winkel worden interne beleving en klantenbeleving getoetst en vastgelegd. Laatste detailaanpassingen worden in overleg uitgevoerd, waarna de formule wordt verankerd.

Gebruik en onderhoudsfase. De discipline die gevraagd wordt van het winkelteam is groot. Voortdurende toetsing aan het oorspronkelijk plan en het verankerde resultaat is een must. Te vaak constateren we, dat door goedbedoeld eigen initiatief van winkelteams of door onvoldoende onderhoud van de winkel, formules afglijden naar waarden die te zeer afwijken van het oorspronkelijk concept.